smok

 
...

 
 
Gra - Thorgal

Thorgal-Okladka Gry
Luc Verdier - Kierownik projektu , Franck Letiec - Dyrektor Artystyczny

   Firma pixelcreation ( www.pixelcreation.fr ) oraz studio Cryo pracują wspólnie nad grą video na podstawie komiksu "Thorgal". Powinna ona być gotowa we wrześniu 2002 i działać m.in. na konsoli Playstation 2.
  Scenariusz gry nie będzie oparty na żadnym konkretnym tomie komiksu, ale jego twórcy starają się, żeby wpisywał się on dobrze w historię Thorgala, bez przeinaczania istniejących elementów ani dodawania nowych. Nie było to proste: bądź co bądż trzeba stworzyć produkt, który spodoba sie zarówno fanom Thorgla, jak i osobom, ktore znają go słabo albo wcale. Van Hamme ani Rosiński nie współpracowali przy tworzeniu scenariusza, ale został on im przedstawiony i spodobał się. Historia przedstawiona w grze jest prosta: Thorgal musi uratować swoją rodzinę, która jest w niebezpieczeństwie.
  Twórcy grafiki do gry starają się jak najbardziej zbliżyc do stylu Rosińskiego, co również nie jest łatwe, gdyż jest to gra typu 3D. Rysownik "Thorgala" bardzo pomógł ekipie, dostarczając rysunki twarzy wszystkich postaci w grze (jest ich 20), z przodu i z profilu ( patrz ilustracja ), oraz służąc radami. Na przelomie roku 2001 i 2002 Rosiński wprowadził do gry poprawki, z których najważniejsza jest nowa postać (nieistniejąca w komiksie) - Nieśmiertelny o imieniu Norah ( patrz ilustracja ). Ciekawostką jest, że nawet syn Rosińskiego uczestniczył w pracach i miał swój udział w przerobieniu jednego z planów. 
  W jaki sposób powstaje taka gra? Najpierw powstaje szkic każdej sceny, który następnie przenosi się (w bardzo prostej formie) do komputera, ustala położenia obiektów i kamer i testuje ( rys. 1 ). Następnie układ obiektów i położenia kamer zostają przekazane plastykowi, który wykonuje dokładniejsze ilustracje ( rys. 2 ). Później w rosyjskim studiu wykonywany jest rendering ( rys. 3 ), następnie jest on ponownie rysowany przez grafika, by lepiej oddac styl Rosińskiego ( rys. 4 ) i rysunek ten jest wreszcie łączony z wstępnym renderingiem, dając ostateczny wygląd sceny ( rys. 5 ). W grze będzie około 80 planów, czyli odrębnych pozycji kamery, zgrupowanych w 10 "poziomów" ("rozdziałów").
  Kiedy wykonane zostanie 80% dekoracji, twórcy gry zaczną pracować nad postaciami bohaterów. Odbywa sie to na tak późnym etapie po to, żeby postacie te dobrze wpasowywały sie w scenografię.
  
  ... Obrazki z gry:( Thorgal 3D ), ( louve 3D ), ( Thorgal ), ( Jolan ), ( Wioska wikingów ).
 
  ...  Tłumaczenie z francuskiego i opracowanie: Blażej
  ...  Źródło: [www.pixelcreation.fr]
  ...  Zdjęcia maja copyright pixelcreation, obrazki z gry - copyright Cryo.

 

 
strona główna|publikacje

 

smok